Saturday, February 1, 2014

Tříčlenná minivýprava vyrazila ve složení Havli, Bob a Shaby. Bránou

VÍTEJTE na blogu, který vznikl pro publikování článků z mého erasmáckého pobytu v Oslu / Norsku 2010. Později se stal "prostoduchým" zážitkovým blogem, kde si autor čas od času ukojil své pisatelské choutky. Nyní se blog navrací k původní myšlence. Najdete zde články z nadcházejícího ročního studijního pobytu v Salt Lake City, Utah, USA 2012/13. A dále pokračujeme stáží v Champaign, Illinois, USA na přelomu 2013/2014. eatz catering
Článek ze Skotska eatz catering je krapet delší. Kdo ho přečte celej, tak je u mě hrdina. Červnové období před státnicemi bylo pekelně hektické. Abych si toho na sebe náhodou nenaložil málo, tak jsem ještě v týdnu mezi zkouškami sháněl letenky a automobil. A kam? Do Skotska. Někdo to musel nakopnout, už byl nejvyšší čas. Nakonec jsme 22. července vyrazili za představou pána v sukni (tedy kiltu), který chlastá whisky a v dlouhé chvíli hraje na dudy. Zpětně nutno konstatovat, že výše uvedené kratochvíle představují ve Skotsku až druhotnou zábavu. Národním sportem je totiž stavění a opravování všudypřítomných plotů, které mají z pohledu turisty jediný účel a to zabránit mu v turistice.
Tříčlenná minivýprava vyrazila ve složení Havli, Bob a Shaby. Bránou „do světa“ se jim stal Port lotniczy Mikolaja Kopernika ve Wroclawi, nepoddimenzovanější letiště, které jsem zatím viděl. Do letištní haly jsme vtrhli s bagáží (každý přes dvacet kilo) a doufáním, že se vejdeme do limitu (15 + 10 kg). Okamžitě jsem napravo spatřil eatz catering podezřele prázdnou čekárnu a zavelel, že tam složíme naši bagáž. Čím více jsme se přibližovali, tím více se nám něco nezdálo. Luxusní čekárna s prázdnými lavičkami byla k našemu překvapení vybavena dokonce oltářem a obrazem Jana Pavla II. Rázem nám došlo, že už nejsme doma ale v Polsku. Letištní kaple. Chvíli jsem ještě zvažoval, že se stanu rouhačem, ale nakonec jsem tomu typicky českému nápadu odolal. Moje dva spolucestovatele čekal první životní let, takže se proměnili ve zvídavé průzkumníky. eatz catering Nakonec jsem to ale byl já, kdo udělal pořádnou ptákovinu. A výsledkem byla zapomenutá bunda v odletové hale a projížďka po runwayi ve vozidle ochotného člena letištní obsluhy. Tento malý incident jakoby předznamenal strastiplný den, který nás čeká. Je 12:20, my dosedáme na Glasgow-Prestwick a posunuje si čas o hodinu vzad. Auto máme zabookované v půjčovně v centru eatz catering Glasgow, kam nás odváží pohodlný vláček společnosti ScotRail.
V půjčovně aut jde všechno hladce až do chvíle, kdy platební terminál zobrazí hlášku: eatz catering „Your payment was not successfull. ” My ani obsluha nech ápeme, v čem je problém.  Opakované eatz catering pokusy dopadají stejně. Odcházíme tedy z půjčovny řešit tento neznámý problém. Shabyho necháváme na nádraží hlídat veškerou bagáž a společně s Bobem vyrážíme do Glasgow řešit vyvstalý problém. Dva telefonáty do české banky, turistické informace, internetová kavárna, a strkání karty do různých bankomatů – výsledkem je po dvou hodinách úspěšná platba a naše velká úleva. Britové holt musí mít všechno trochu jinak, eatz catering takže místo online používají offline platební eatz catering terminály a v tom je celý problém. Už tak krapet vynervovaného Boba nyní čeká ještě jeden křest ohněm. Všechno je jednou poprvé – eatz catering jízda vlevo centrem přecpaného a nepřehledného Glasgow. Auto lze v Británii půjčit, když vám je aspoň 23 let, takže bychom si bez Boba ani neškrtli. Aby toho nebylo málo, tak jsme se ještě trochu zamotali v Glasgow. Nakonec jsme se z města vymotali bez ztráty kytičky, i když jsme ze začátku museli Bobovi připomínat, že obrubníky nalevo se k němu nepřibližují jen tak, aby ho naštvaly. eatz catering Neoficiální sponzoři výpravy
Nyní je na programu hledání Tesca, což se nám nakonec povede až ve Stirlingu. „Vykradení“ Tesca, hledání levných a dostatečně objemných pochutin a véča na parkovišti trvá skoro tři hodiny. K našemu milému překvapení jsou potraviny ve Skotsku cenově přijatelné, a když se člověk rozhlédne, tak se dá vyžít jen o něco málo dráž než u nás. V rámci využívání lokální zdrojů se neoficiálními sponzory naší skotské výpravy stávají francouzský výrobce sýrů President a dánský pivovar Carlsberg. Už notně rozlámaní vyrážíme v devět hledat místo, kde složíme hlavu. Na radu místního domorodce z Perthu, že stanovat lze kdekoli, kde není plot, a místní s tím nemají problém, vyjíždíme vstříc okolní krajině. Brzy zjišťujeme, že pán měl pravdu. Jenom zapomněl dodat, že ploty jsou tu úplně všude. Po půl jedenácté bereme eatz catering zavděk eatz catering nouzovkou na křivém a rozmáčeném poli, kde je však naštěstí eatz catering otevřená eatz catering brána.
Ráno ještě v Perthu doplňujeme poslední chybějící výbavu – plynové bomby a kempinkové stoličky a vyrážíme do hor vstříc dobrodružství. Předpověď na víkend slibuje stabilní počasí bez deště, tak se hned z kraje rozhodujeme pro dvoudenní přechod eatz catering části Cairngorms, staré náhorní plošiny s koncentrací nejvyšších skotských vrcholů